Na Rabu održan završni susret sudionika e-twinning projekta Matematičke video minijature

Na Rabu je u Srednjoj školi Markantuna de Dominisa u četvrtak 6. listopada počeo završni susret sudionika e-twinning projekta Matematičke video minijature. Riječ je naime o projektu koji se provodio tijekom prošle školske godine, a čije su autorice Sanja Loparić, profesorica matematike i informatike u Tehničkoj školi Čakovec i Aleksandra Brmbota, profesorica matematike i informatike u SŠ Markantuna de Dominisa Rab.

U projektu je aktivno sudjelovalo 10 srednjih i 2 osnovne škole iz Hrvatske, 1 OŠ iz BiH te 1 SŠ iz Srbije, a nastavnici koji su prijavili projekt, dobili su priznanje za svoj rad te nacionalnu oznaku kvalitete za proteklu školsku godinu. Na Rab su u goste SŠ Markantuna de Dominisa Rab pristigli nastavnici i učenici iz OŠ I. G. Kovačića Sv. Juraj na BreguIII. osnovne škole ČakovecGimnazije A. Mohorovičića RijekaGimnazije „Fran Galović“ KoprivnicaStrojarske i prometne škole VaraždinSrednje škole PetrinjaTehničke škole ČakovecTehničke škole Zagreb i III. gimnazije Zagreb.

Osim pojedinačnog i timskog rada unutar razreda i škole, te nekoliko virtualnih susreta, organizirane su i dvije radionice uživo, jedna u Tehničkoj školi u Čakovcu gdje su zajedno radili srednjoškolci s osnovnoškolcima, te ovaj završni susret sudionika projekta u Srednjoj školi Markantuna de Dominisa na Rabu.

Ravnatelj Srednje škole Markantuna de Dominisa Rab, Damir Paparić, i sam profesor matematike i informatike, prvoga je dana završnog projektnog druženja u Rabu, neposredno prije razvrstavanja učenika u 6. radnih skupina, srdačno pozdravio sve učenike i predstavnike škola, napomenuvši pritom kako je ovaj susret uvršten i u završni program obilježavanja 60 godina postojanja rapske srednje škole, a svim sudionicima projekta poželio je ugodan i novim znanjima obogaćen boravak na Rabu.

Kroz ovaj projekt, doznajemo od prof. Aleksandre Brmbote, nastojalo se prije svega matematiku približiti učenicima izradom niza kratkih i zanimljivih video lekcija o raznim matematičkim temama. Učenici su videa pripremali i snimali sami uz mentorstvo nastavnika. U projekt su bili uključeni učenici osnovnih i srednjih škola koji su zainteresirani za istraživanje, učenje raznih web 2.0 alata te upotrebu IK-a, ali i za malo drugačiji način učenja i otkrivanja matematike u raznim područjima života u svrhu produbljivanja znanja i razvijanja matematičkih vještina.

Projekt je nakon godine dana rada rezultirao realizacijom čak 59 videa, a otvoren je i Youtube kanal na kojemu se mogu pogledati sve matematičke video minijature.

Učenici su, osim u radnom dijelu susreta u kojem su se bavili matematičkim video minijaturama razvrstanim u 6 tematskih kategorija, od teorije, formula i dokaza, preko povijesti matematike, do rješavanja zadataka, matematičkih zanimljivosti i motivacijskih primjera, mogli i pobliže upoznati otok Rab, uživajući u organiziranoj šetnji kroz povijesnu jezgru grada Raba uz vođenje prof. Dubravke Kolarević Komarić iz SŠ Rab, kao i u otvaranju izložbe “Novi rapski fosili” na kojoj su uz stručno vodstvo mogli naučiti i ponešto o novim otkrićima fosila na Rabu.

Završnica dodjele Matematičkog Oskara održana je u kongresnoj dvorani Hotela Padova, a svi nominirani dobili su skromne nagrade sponzora.

Nagradu za najbolji rad prema procjeni stručnog žirija dobila je videominijatura 52 faktorijelaAndrije Hrusteka, učenika Tehničke škole Čakovec, s mentoricom Sanjom Loparić. Nagradu je dobio i video uradak Pitagorino stablo, grupni rad učenika 8. r. III. Osnovne škole Čakovec: Vinka TurkaLane OreškiLane Perčić i Ive Vićentijević, pod mentorstvom Ksenije Gačal, dok je nagrada publike, koja je također imala priliku izabrati svojeg favorita, pripala matematičkoj minijaturi Opseg kruga, autora Roka Dražina iz III. gimnazije Zagreb, s mentoricom Milenom Šujansky.

Svakako treba posebno pohvaliti i učenike 2. razreda domaćinske Srednje škole Markantuna de Dominisa Rab koji su sudjelovali u projektu i uvelike doprinijeli njegovoj realizaciji; Dorianu BiondićAdriana KuparićaLuku KekaLovru Deželjina i Petru Macolić čiji je video Eratostenov eksperiment nominiran u kategoriji Motivacijskih primjera.

Zadnjeg dana, sudionici završnog susreta e-twinning projekta Matematičke video minijature posjetili su Lopar uz kratko vodstvo učenika SŠ Rab.

preneseno s: www.rabdanas.com

Scroll to Top Skip to content