Učenici sedmih razreda povezali su Kartezijev koordinatni sustav u ravnini i profesionalno usmjeravanje
Europska komisija donijela je zaključak da se ova godina proglasi Europskom godinom vještine. Trenutno više od tri četvrtine poduzeća EU ima poteškoća s pronalaženjem radnika s potrebnim vještinama, a Eurostat izvještava da samo 37 posto odraslih osoba redovito pohađa edukacije. 2021. godine 28 zanimanja u nizu sektora prijavilo je manjak visokokvalificiranih i niskokvalificiranih radnika. Učenici često spominju kako žele biti YouTuberi, Tiktokeri, influenceri i dojma smo da nisu svjesni životne realnosti koji ih čeka ni koja je vrijednost učenja u školi.
Kako bi se kod učenika osvijestila vrijednost učenja i znanja na satu matematike je napravljena radionica koja je povezala pravokutni koordinatni sustav u ravnini i profesionalno usmjeravanje. Učenici su najprije odigrali kviz kojemu je rješenje bilo pitanje: Koji je najbolji posao na svijetu? Učenici su davali zanimljive odgovore: cvjećar jer se radi u prirodi i istovremeno se iskazuje umjetnost, slikar jer se na platnu mogu iskazati osjećaji, teta u vrtiću jer je jako lijepo raditi s djecom, arhitekt jer bih voljela izgraditi zgradu za siromašnije, detektiv jer se uvijek nešto drugo dešava, farmaceutkinja jer volim pomagati ljudima, kuhar jer volim kuhati, veterinar jer volim životinje, informatički tehničar jer volim tehnologiju i rad za računalom te sudac u rukometu jer volim rukomet i želim povećati pravednost u sportu.
Dalje slijede odgovori učitelj geografije jer volim svijet na kojem živim i volim se družiti s djecom, zoolog jer volim životinje, psiholog jer se ljudi bolje osjećaju kad imaju s kim razgovarati, arheolog jer volim otkrivati razne povijesne stvari, slastičarka jer mi je lijepo vidjeti djecu koja se raduju svojoj rođendanskoj torti, nogometni trener kako bih svoje znanje prenio na druge ljubitelje nogometa, liječnik kako bih liječio i pomagao drugim ljudima, odgajatelj jer ga svaki dan dočekuju nasmijana djeca i on svakog dana gleda kako odrastaju.
Nastavilo se unošenjem točaka u pravokutni koordinatni sustav u ravnini gdje su rješenja bile misli vezane uz vrijednost učenja. Za kraj su učenici sami morali izraditi jedan zadatak gdje je rješenje bila mudra misao, poslovica ili izreka o vrijednosti učenja i znanja koju su si ranije pripremili. Zaključak je da se trebamo držati misli: Znanje – imanje.
preneseno s: www.emedjimurje.hr
objavio: Željko Kraljić