Učenici osmih razreda kombinacijom geometrijskih tijela napravili su građevine kao svoj završni osnovnoškolski rad, dok su učenici petih razreda trebali primijeniti decimalne brojeve u životu izradom plana putovanja za ljeto koje je pred njima.
Završnica nastave u virtualnim učionicama za učenike petih i osmih razreda u Svetom Jurju na Bregu protekla je u izradi zadataka u kojima su trebali primijeniti svoja znanja praktičnim radom ili primjenom u svakodnevnom životu. Osmi razredi su radili geometrijska tijela, a peti razredi primjenjivali su decimalne brojeve.
Učenici osmih razreda trebali su pomoću jedanaest geometrijskih tijela o kojima su učili izgraditi neku građevinu. Bilo je tu dvoraca, gradova, nogometnih stadiona i drugih ideja. Namjera je bila ponoviti i utvrditi znanja o prizmama (kocka, kvadar, pravilna uspravna četevrostana prizma, pravilna uspravna šesterostrana prizma i pravilna uspravna trostrana prizma), piramidama (pravilna uspravna četverostrana piramida, pravilna uspravna trostrana piramida, pravilna uspravna šesterostrana piramida) te o oblim tijelima (valjak, stožac, kugla).
Ideja, kreativnosti i originalnosti nije nedostajalo. Učenici su mogli raditi u paru ili grupi pa su tako bili potaknuti na druženje i suradnju za kraj godine kad već nisu u školskim klupama nekoliko mjeseci, a opraštaju se od osnovne škole. Uz izradu makete zadatak je bio svakom tijelu izračunati oplošje i volumen. Trebali su najprije izmjeriti duljine bridova, visina tijela, visina pobočki, polumjera, izvodnice te ih uvrstiti u odgovarajuće formule za svako tijelo.
Kako bi što bolje usvojili znanja o geometrijskim tijelima učenici osmih razreda u prethodna dva tjedna imali su zadatak naći primjenu tih tijela u svakodnevnom životu. Trebali su naći u svojoj okolini jedan tjedan tri prizme, drugi tjedan tri obla tijela te na koji način se koriste u životu uz potrebna mjerenja i izračune.
PETI RAZREDI I PLAN PUTA
Učenici petih razreda na kraju su učili o decimalnim brojevima i njihov zadatak je bio izrada plana puta te primjena računskih radnji s decimalnim brojevima. Najčešći plan puta bio je na more, ali našlo se tu putovanja u planine, na finale nogometne Lige prvaka ili u Japan.
Učenici su u svoj plan puta i troškovnik stavljali stavke gorivo, cestarina, trajekt, parking, smještaj, prehrana, novine, ljekarna, luna park, muzej i mnoge druge te pokazali da bez problema mogu napraviti jako dobar plan puta s vrlo detaljnim preglednim tabličnim prikazom.
KOMENTARI UČENIKA ZA KRAJ NASTAVE
Učenici su i napisali svoje osvrte za kraj on line nastave matematike pa donosimo nekoliko njihovih izjava i dojmova. Prvi učenik petog razreda piše: ‘Meni je matematika u 5. razredu bolje objašnjena, ali je teža i zahtijeva više vježbe. Bilo mi je bolje kad smo bili u školi jer ste nam to još bolje objasnili. Ali i ovako on line meni super objasnite, ispitujete nas i druge stvari koje se vežu uz neko drugo gradivo. Slobodno pitam što mi nije jasno i znam da ćete nam mi to objasnili. Ali nadam se da se druge godine družimo u živo.’
Drugi učenik petog razreda je napisao: ‘Meni je matematika u 5. razredu bila puno teža nego u 4. razredu. Bilo je puno matematičkih operacija pa sam trebao dosta vježbati da shvatim. Nastava on line uživo mi se nije baš u početku sviđala. Više volim satove u školi, jer sve što mi nije jasno mogu u lice, bez nekog prekidanja veze, pitati učitelja.’
Učenica osmog razreda ovako piše: ‘Ove četiri godine matematike bile su odlične te su prošle jako brzo. Prije početka petog razreda nekako sam se najviše plašila matematike jer sam dobivala lažne informacije da je u višim razredima užasno teška. Zapravo je bit uspjeha bila dobra organizacija i vježbanje kod kuće. No, učitelj nas je naučio baš svemu što je trebalo, a da pritom ne dobivamo previše zadaća i posla kod kuće. Najviše su mi se svidjeli zadatci u kojima smo se sami trebali potruditi ili istraživati. Isto tako, primjeri i učiteljeve priče iz stvarnog života, najviše su mi pomogli u razumijevanju gradiva. Iskreno smo saznali za lekcije koje nam neće koristiti u životu, ali baš one su nas naučile preciznosti u radu. Mislim da će što više samostalnih radova pomoći i sljedećim generacijama. Slušali smo glazbu, stresirali se prije svakog testa, no sve nas je to pripremilo za srednju školu.’
Druga učenica osmog razreda ovako je doživjela matematiku: ‘Ja se stvarno ne sjećam sata da bi bilo loše objašnjeno gradivo, dosadan sat ili da bismo imali loša iskustva. Na satu nikad nije dosadno, često je smiješno s životnim pričama o prodavačicama i slično, vrlo je opušteno i tako nam je lakše raditi. Baš ti trenuci i satovi matematike će nedostajati u srednjoj. Ocjene su uvijek pravedne i realne. Kod Vas vidimo da priznajete da katkad pogriješite, a to ne radi svaki učitelj, već nastoje negirati greške ili slično. Koliko matematike toliko smo i naučili svašta drugo.
Svatko od nas se barem jednom na satu nasmijao i zabavio i to je on što bi svaki učitelj trebao moći. Naučili ste nas životnim stvarima i preprekama. Kako u školi tako i u on line nastavi ste pokazali da ste tu za nas i da ste uvijek spremni pomoći. Vjerujem da će mnogima neke rečenice ostati zauvijek u glavi. Meni bude Vaš pozdrav sa sata Dan dobar! Hvala na svemu, svakom satu i savjetu. Koliko puta smo bili razočarani zbog ocjena, ljuti i žalosni, ali ipak mnogo učitelja će nam ostati u lijepom sjećanju i bit ćemo Vam zahvalni.’
preneseno s: www.emedjimurje.hr