Rad u obrnutoj učionici, učenici u ulozi učitelja i izrada tihe knjige za kraj nastavne godine u Belici i Svetom Jurju na Bregu.
Tijekom travnja u školskoj godini 2017./2018. učenici šestih razreda u OŠ Ivana Gorana Kovačića Sveti Juraj na Bregu počeli su s pripremama za posljednju cjelinu Četverokuti, a u osmim razredima za cjelinu Geometrijska tijela. Učenicima je bila iznesena ideja da će oni sami unaprijed kod kuće proučavati sadržaje iz udžbenika ili preko weba, a po dvoje učenika će u paru uz pomoć učitelja pripremati materijale za jedan nastavni sat te će zajedno s ostalim učenicima u školi raditi na određenoj matematičkoj temi.
Učenici su si dali puno truda uoči njihovih nastupa i održavanja sata. Kod pojedinaca je postojala nervoza od ‘javnog nastupa’, no nakon ohrabrivanja svi sati su dobro prošli. Učenici su najčešće koristili prezentacije, kvizove, plakate i pomoću njih ili ponavljali gradivo ili objašnjavali nove sadržaje. Odlično su koristili što su u paru pa je jedan učenik bio uz računalo drugi uz prezentaciju, kod rješavanja zadataka su se izmjenjivali u zadacima i etapama rješavanja pa je sve djelovalo daleko življe nego inače, a učenici su bili jako dobro usklađeni i uigrani što znači da su si dali i dosta truda oko same pripreme sata.
Kao pravi učitelji dolazili su s pripremama i riješenim zadacima pred svoje prijatelje iz razreda. Kod samostalnog rješavanja zadataka učenici su bili daleko aktivniji i puno više tražili pomoć svojih prijatelja koji su bili ‘učitelji’ taj sat tako da je cjelokupan rad bio dinamičan i zanimljiv svima.
Dijelu učenika se sviđao drugačiji način rada i već je bilo pitanja hoćemo li nešto takvo raditi i u sedmom razredu. Za pozitivne doživljaje učenici su pisali: ‘Bilo je dobro biti učitelj, svi su dosta dobro objasnili gradivo i zadatke. Bilo mi je lijepo predavati jer su svi slušali i radili. Bilo je dobro i zabavno, naučili smo što smo trebali. Bilo je dobro zato što smo sami morali napraviti gradivo. Meni je bilo super kad smo mi bili učitelji. Bilo je jako zanimljivo i dobro što smo sami morali obraditi gradivo. Dobro je što se zabavljamo kroz učenje. Jako mi se svidjela obrnuta učionica i bilo je zabavno predavati poput učitelja. Bilo je zabavno učiti druge i slušati ih. Obrnuta učionica je sat u kojemu učenici pokazuju svoje znanje i trud. U razredu se slažemo i pomažemo jedni drugima. Bilo je dobro jer se većina učenika dobro pripremila. Mislim da je to dobro jer se možemo riješiti treme i poboljšavamo svoje znanje. Sviđalo mi se jer je zanimljivo biti u ulozi učitelja. Sviđalo mi se što svatko ima odgovornost prema nekoj temi i što smo se svi trebali staviti u kožu učitelja.’
Tiha knjiga u petom i osmom razredu u Belici i Svetom Jurju na Bregu
Ideja učitelja iz škola u Belici i Svetom Jurju na Bregu bila je da se kraj školske godine 2017./2018. učenicima petih i osmih razreda učini zanimljivijim, možda malo drugačiji, a da ima veze i s matematičkim sadržajima. Pošto su cijele godine marljivo radili i riješili sve svoje obveze, za nagradu, na kraju školske godine dobili su nekoliko sati drugačijeg rada. To je izrada tihe knjige.
Tiha knjiga sastavljena je od stranica koje sadrže tematski i motorički raznolike igre u kojima djeca rado vježbaju svoje prste, um i maštu. Tiha knjiga u potiče djetetovu samostalnost, a naglasak se stavlja na senzomotorički razvoj u igrama memorije, spajanja, slaganja, razlikovanja, vezivanja, provlačenja. Tiha knjiga nema tekst, dijete svaki put stvara svoju priču, mora se snalaziti u osnovama matematičkih sadržaja kako bi razumjelo gradivo koje predstavlja određena stranica i moglo ga riješiti.
preneseno s: www.emedjimurje.hr