Zadnjeg dana Državnog skupa učitelja i nastavnika matematike i zadnje predavanje kao i prošle godine održao je Željko Kraljić, diplomirani učitelj savjetnik koji radi u Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića Sveti Juraj na Bregu i kao predavač Sveučilišta u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Odsjek u Čakovcu. U svom predavanju osvrnuo se na probleme koji se javljaju u mnogim školama. Kod raznih predmeta su nedostatak motivacije kod učenika, nedostatak upornosti i strpljivosti što dovodi do nedovoljne razine znanja.
Stvaranje pozitivnog matematičkog ozračja među učenicima, poticanjem kreativnosti i originalnosti u radu te praktičnim radom i primjenom znanja u svakodnevnom životu nastoji se učenicima približiti matematičke sadržaje. Suradnjom među učiteljima matematike želi se povezati rad na razini cijele škole te istovremeno smanjiti osjećaj profesionalne osamljenosti.
U OŠ Ivana Gorana Kovačića Sveti Juraj na Bregu suradnjom troje učitelja nastoji se kroz prigodne dane tijekom nastavne godine povezati matematički rad na razini škole u koji uključuju sve učenike. Uoči Večeri matematike u protekle su dvije godine organizirani školski matematički natječaji, povodom Dana voda napravljen je praktični rad izrade platnenih vrećica s elementima tangrama, a na kraju pojedinih cjelina nastojalo se igrom doći do pojmova te su učenici različitih razreda jedni drugima pripremali originalne i kreativne zadatke.
Uoči Večeri matematike u protekle dvije godina organizirani su nagradni školski natječaji mjesec dana uoči samog događanja što je bila dobra najava, ali i prigoda da se svi učenici uključe u matematički rad. U 2017. godini tema je bila Matematički svemirac kojeg su učenici crtali pomoću geometrijskih likova, a u 2018. godini tema je bila Matematički strip. Tema sa stripom odrađena je u međupredmetnoj suradnji s likovnom kulturom, hrvatskim jezikom, njemačkim jezikom, engleskim jezikom, likovnom kulturom i informatikom. Željko je i ove godine uspio nasmijavati cijelu dvoranu vicevima iz stripova.
Krajem ožujka ove godine održan je integrirani dan povodom Dana vode. Uz rješavanje kvizova i matematičkih zadataka glavni dio radionice bila je izrada platnenih vrećica kako bi se učenike potaknulo na recikliranje i upotrebu trajnih platnenih vrećica, a ne plastičnih. Uz samu izradu učenici su trebali izrezati dijelove tangrama od kojeg su sastavljali životinje te su morali sašiti gumb kao oko. Praktične radnje kao crtanje, rezanje, lijepljenje i šivanje bile su izazovne učenicima te su bili vrlo motivirani i uporni u radu.
Na kraju cjeline Razlomci u šestom razredu učenici su dobili nastavni listić koji nisu očekivali. Dobili su niz igara pojmovima kako bi se barem jedan sat udaljili od računskih radnji i računa s razlomcima. Igre su bile izazovne i zanimljive učenicima i sviđao im se ovakav način rada. Nakon što su riješili listić zadatak za zadaću im je bio da oni sami osmisle tri originalna i kreativna zadatka na temu Djeljivost prirodnih brojeva iz 5. razreda kako bi povezali znanja iz 6. razreda o razlomcima sa znanjima iz 5. razreda o Djeljivosti. Najbolji radovi su sakupljeni u jedna listić koji su rješavali učenici petih razreda. Nakon što su učenici petih razreda završili cjelinu Skupovi točaka u ravnini trebali su sami osmisliti zadatke za ponavljanje te cjeline, a ti zadaci su pripremljeni za učenike 6. razreda kao ponavljanje uoči cjeline Četverokuti te učenicima 7. razreda uoči cjeline Kružnica i krug.
Na kraju predavanja Željko Kraljić zaključio je da je jako bitna suradnja i podrška kako između učenika tako je bitna suradnja i među učiteljima. Cilj je učenike potaknuti na razmišljanje i kreativni rad, učitelji su usmjerivači, a učenici aktivniji, čime se dolazi do veće motiviranosti učenika za njihov rad te do boljih rezultata i više razine znanja.
preneseno s: www.emedjimurje.hr